http://www.im.tv/VLOG/personal.asp?Memid=90525&FID=160314

Wow. I wish I knew how to quit you.

First of all, i want to thank two people who don't even exist. Or I should say, they do exist, because of the imagination of Annie Proulx and the artistry of Larry McMurtry and Diana Ossana. Their names are Ennis and Jack. And they taught all of us who made "Brokeback Mountain" so much about not just all the gay men and women whose love is denied by society, but just as important, the greatness of love itself.

Thank you. Thank you members of the Academy for this tremendous honor. And to everyone at Focus Features, in particular, David Linde, James Schamus, thank you for your love and support. To Bill Pohlad, Tory Metzger, Ira Schreck , Joe Dapello, many thanks, and a special thanks to David Lee. And thanks to my wife, Jane Lin, and my boys, Han and Mason. I love you. On "Brokeback Mountain," I felt you with me every day.

I just did this movie after my father passed away. More than any other, I made this for him. And finally, to my mother and family, and everybody in Taiwan, Hong Kong and China. 謝謝大家的關心。 Thank you.

但願我知道如何不再迷戀你(笑)。



首先,我要感謝兩位虛構人物,其實他們並非不存在,有了安妮普露的想像力,及賴瑞麥可莫瑞和黛安娜歐莎娜的藝術天份,這兩位就是恩尼斯和傑克,他們讓《斷背山》的工作人員瞭解到許多事,不只是同性戀者不為社會所見容的愛情,而且讓我們知道愛情本身有多麼偉大,



謝謝...感謝影藝學會給我這項殊榮,謝謝映藝娛樂公司的每一個人,尤其是大衛林迪、珍尚莫斯,謝謝你們的關愛和支持,比爾波拉、托里麥斯柯、艾拉許洛克、裘迪帕洛,萬分感謝,尤其要感謝大衛李,還有我的太太林惠嘉以及我的兒子韓恩和梅森,我愛你們,在斷背山上,我感覺每天都和你們在一起。



我是在家父過世後開始拍攝這部電影,我要將這部電影獻給他,最後要感謝我的母親和家人,以及台灣、香港、中國的親朋好友,謝謝大家的關心,謝謝!
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 shvji 的頭像
    shvji

    shvji

    shvji 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()